Podobnie jak w przypadku fundamentalnych technik związanych z wykorzystywaniem kamery, czyli pchnięcia i wepchnięcia, w przypadku zamierzonej wpadki z kamerą praca z obiektywem polega na wejściu w interakcję z obiektem w taki sposób, aby wyglądało to na dowcip. Mimo wszystko technika powinna sprawiać wrażenie, że na kamerę wpływa coś, co dzieje się na scenie filmowej. Widz nie może mieć wrażenia, że to kamera wpływa na scenę filmową. Na tym polega subtelność całego procesu. Jest on również niezwykle trudny do osiągnięcia i wykorzystanie takiej pracy kamery w filmach zazwyczaj oznacza, że osoba pracująca z obiektywem niezwykle dobrze radzi sobie z kamerowaniem otoczenia. Jest to praca dla weteranów obiektywu.
Szybki zoom kamery w celu zmiany perspektywy
Szybki zoom sprawia, że kamera pozostaje nieruchoma. Często wykorzystuje się ten ruch w komediach, aby obiektyw kamery nie zmieniał swojego położenia, jednak przybliżył obraz na twarz osoby, która znajduje się w centrum uwagi. Szybkie zbliżenia są bardzo popularne wtedy, gdy postacie zaczynają mówić coś zabawnego lub zachowują się w nietypowy sposób. Możemy spotkać się z takimi technikami na przykład wtedy, gdy oglądamy stare filmy z kultowym Jasiem Fasolą. Należy jednak mieć na uwadze również to, że wiele ujęć szybkiego zbliżenia sprawia, że efekty obiektywu połączone z dialogami stają się nieco niezadowalające dla oglądającego, Szybkie zbliżenia zmieniają perspektywę, jednak nie zawsze zmieniają ją na dobre.